Wehkamp wint Usability Award 2007

Posted on .

Ook al vond de jury de webwinkel “extreem druk” aandoen, toch heeft Wehkamp de strijd om de meest gebruiksvriendelijke website gewonnen. Volgens de jury bied de site een goede gebruikers ervaring: je kunt gemakkelijk vinden wat je zoekt. En het balangrijkste: het bestelproces is helder en eenvoudig. Op plaats twee kwam de website van de […]

Ook al vond de jury de webwinkel “extreem druk” aandoen, toch heeft Wehkamp de strijd om de meest gebruiksvriendelijke website gewonnen. Volgens de jury bied de site een goede gebruikers ervaring: je kunt gemakkelijk vinden wat je zoekt. En het balangrijkste: het bestelproces is helder en eenvoudig. Op plaats twee kwam de website van de tweedekamer en op drie volgt Interpolis.

Beoordelingscriteria

Voor de beoordeling van de genomineerde websites is de volgende lijst van criteria aangehouden:

  • Navigatie
  • Indeling en structuur
  • Formulieren
  • Werking van de zoekmachine
  • Content
  • Tekstkwaliteit
  • Hyperlinks
  • Design
  • Snelheid van de site
  • Storende elementen
  • Positieve elementen

Daarnaast zijn de websites ook getest op de Drempels Weg normen. Het wordt uit de verslagen niet duidelijk of er ook daadwerkelijk is getest met een test-pannel.

Uitslag

De hele uitslag met de jury-rapporten per website zijn te vinden op de website van de UsabilityAward te vinden.