Web: e-dynamics.nl

Posted on .

Voor e-dynamics maakte ik een nieuw concept en plan voor de corporate website en online marketing.

Al op mijn eerste werkdag bij e-dynamics werd ik belast met een nieuw ontwerp voor de website van het bedrijf. Nu in de zomer kwam het er eindelijk van. De oude website voldeed niet langer: het was tijd voor een nieuw en fris ontwerp. De eerste reacties op de nieuwe website zijn positief.

Bovenkant van de homepage met een grote ruimte voor productweergave, berichten uit het weblog en klant reviews.

Concept

De oude website bevatte erg veel content. Zo veel zelfs dat we zelf niet meer wisten wat er allemaal op de website stond. Sommige artikelen waren zelfs alleen nog via Google terug te vinden. Dat werkte dus prima en daar mocht ook niets aan veranderen. Speerpunten waren vindbaarheid en met name de eenvoud in gebruik voor zowel de bezoekers als wijzelf.

Wat mijzelf vooral stoorde aan de oude website was dat er geen goede plek was voor de presentatie van ons werk. Slechts in nieuwsberichten werd gemeld dat een nieuw product gereed was, of een website in gebruik was genomen. Dat moest anders. De nieuwe website moest meer laten zien, en minder laten lezen.

Daarnaast wilde ik dat onze klanten ons werk zouden aanprijzen. Je kunt wel op je website melden dat je een mooi product voor de klant hebt gemaakt, maar wat vindt die klant er zelf van? Daarom laten we de klant zelf aan het woord.

Het onderhoud werd nu ook steeds door één medewerker gedaan, ook dat moest anders. Door een nieuws-sectie te vertalen naar een weblog, werd de berichtgeving een stuk toegankelijker en minder ‘corporate’. De medewerkers moeten nu met regelmaat zelf een artikel inleveren. Zo blijft ook het personeel betrokken bij de website.

Vormgeving

Het kleurgebruik in de huisstijl van e-dynamics is van oorsprong vrij hard met de basis kleuren rood, zwart en wit in grote vlakken. In dezelfde lijn als het drukwerk, kaartjes en advertenties, besloot ik een combinatie te maken van harde contrasten en veel wit. De homepage mocht best opvallen, dus vandaar de knalrode balk die vooral op de grotere schermen lekker ‘vloekt’.

Mura CMS

Het contentmanagement systeem onder de website is Mura CMS, een opensource cms op basis van Coldfusion. Omdat ik ook al eerdere projecten op basis van dit cms heb gerealiseerd, was de bouw van de website goed te beheersen. Het grootste voordeel van dit product is de goed gedocumenteerde API waarmee elke wens is in te vullen. Ikzelf ben zeker geen hard-core programmeur, maar ik kan er wel heel gemakkelijk mee uit de voeten.

Voor de gebruikers is de interface erg eenvoudig en daardoor snel aan te leren. Ik zie dat ook bij onze klanten, het onderhouden van de eigen website gaat eigenlijk als vanzelf.

Footer van de homepage met een grote ruimte voor contact gegevens en links dieper de website in.
Een van de projecten in de portfolio.
De medewerkers hebben ook een plekje op de website, om het bedrijf een echte smoel te geven.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Author


Comment

  1. You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Bert de Weerd user experience designer